ipiona

  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد لاستیک اتو مبیل

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 13 صفحه


قسمتی از متن .doc :

نکاتی چند پیرامون (لاستیک)اتومبیلچندمطلب کوتاه درموردلاستیک اتومبیلهمیشه قبل از وقوع پنچرگیری جا اتومبیل رابازدید کنید وازصحت عمل ان مطمئن شوید تا در موقع ل.زوم غافلگیر نشوید.اگردقت کرده باشید درجاده های خارج شهرراه وبی راه لاستیک پاره ای درکنارراه افتاده است یا اتومبیلی مشاهده میشود که مشغول تعویض چرخ ان هستند. هریک از این مواردیاداور مشکل کوچکی است که هر لحظه ممکن است برای هرراننده ای بروز کند.امار نشان داده است که پنچر شدن لاستیک بطورمتوسط هرده سال یکبار یا هر یکصدوپنجاه هزار کیلومتر یکبار اتفاق می افتد(البته این امار درکشورهای اروپایی گرفته شده است و در کشورماباتوجه به ساختار لاستیکهای تولید داخل استفاده بیش از حد استاندارد لاستیک هاووضعیت نامناسب برخی جادهها پنچر شدن تایرهابطورمتوسط هر4سال یکباریاهر 60 هزار کیلومتریکباراتفاق می افتد).اما این اتفاق هر چند نادرباشدبازهم اگرواقع شود راننده بایدبتواند ازعهده رفع ان براید. اگر راننده در مواقع عادی یعنی قبل ازسوراخ شدن لاستیک وخارج شدن بادازان باابزارکارونحوه کارباانهااشناشود وبخصوص ازصحت کارجک مطمئن باشد پس ازوقوع پنچری دچاردردسرمیشوید.اماقبل از هر چیزمیتواند تهمیداتی فراهم اورد که اصلا این اتفاق واقع نشود. راننده بایستی همان طورازدندانهایش مواظبت میکند ازلاستیک های اتومبیلش هم مراقبت کندزیرا پیشگیری از پنچر شدن ساده ترازتعمیرلاستیک سوراخ شده است.اولین نکته ای که باید رعایت شودبازدید فشاربادلاستیک ها است که هریک ماه یکبارویاهر1000 کیلومترطی مسافت باید انجام شود. فشارمجازبادلاستیکهای هراتومبیل توسط کارخانه سازنده اعلام میشود ودرجدول ان معمولا پیش درپوش محل سوختگیری یا کناردرگاهی درنسب شده والبته دردفترچه راهنمای اتومبیل هم درج شده است. اگرفشاربادلاستیک کم باشد انعطاف لاستیک بیشتر است بنابراین درحرکت بهشدت داغ میشود. موجب فرسودگی سریعترلاستیک شده وازطرف دیگرمیزان مصرف سوخت هم به نسبت زیاد میشودالبته اتفاق ناگوارتری که ممکن است واقع شود ترکیدنلاستیک خواهد بود. فراموش نشودکه فشارباد لاستیک زمانی بایدکنترل شودکه لاستیک خنک باشدزیراگرم بودن ان باعث میشودکه فشار حدود0.5 bar بیشترنشان داده شود. البته کنترل فشاربادلاستیک زاپاس راهم نبایدازنظردورداشت. لازماست والف) تیوپ وهمچنین سطوح جانبی لاستیک مرتب بازدید شوندکه مبادااسیب دیده باشند. اگربادلاستیک مرتب کم می شود برمتخصصین فن است که کارپیداکنند. ممکن است میخ کوچکی درلاستیک پنهان شده باشد ویاعیب دیگری وجودداشته باشد وانوقت متخصصین تشخیص خواهند دادکه ایالاستیک یاتیوپ بایستی تعویض شودیابایک تعمیرکوچک عیب برطرف میشود. نکته مهم این است که اگرتیوپ پنچری نداشته ولی کهنه وفرسودهشده وعمر خودراکرده باشد بایدحتما عوض شود.لاستیک نو بایستی حتما بالانس شود. اگرچرخ بالانس نباشد فرمان لرزش پیدا میکند ودرنتیجه سیبک های فرمان جهبه فرمان وکمک فنرها به سرعت فرسوده شده وبلاخره مجموعه جلوبندی صدمه میبیند. برای بالانس کردن متخصص فنی چرخ راازجای خودباز کرده وبه دستگاه مخصوص میبنددوسپس درمحل هایی کهدستگاه نشان میدهد وزنه هایی متصل می کند. اگردرضمن کار وزنه ای از جای خودخارج یاجابجاشود بالانس به هم می خورد وحضور کارشناس ودستگاه بالانس بار دیگرلازم می شود.نکته مهم دیگر صاف شدن اج لاستیک است. مطابق قانونی که درکشورهابا جزئی اختلاف معتبر است اگرضخامت اج لاستیک یه1.6 میلیمتر برسد باید تعویض شود ولی بهتر است وقتی ضخامت اج به 2 میلیمتر میرسد به تعویض ان اقدام شود. حرکت با لاستیک صاف ریسک خطرناکی است زیرا دردرجه اول ترمزها کارایی خودرابخصوص در جاده های خیس از دست میدهند ودر ثانی لاستیک های جاو که در اب شناور می شوند از فرمان تبعیت نمی کند.

انبار کردن رینگ ولاستیک به طور صحیحاگر لاستیک ها روی رینگ سوار شده باشند بایستی بطور افقی نگهداری شوند و اگر انها را بطور عمودی قرار دهند فشاربیهوده ای به یک نقطه از انها وارد می شود. بهترین راه حل تهیه پایه ای فلزی است که لاستیکها رابدون انکه با یکدیگر تماس داشته باشند نگه میدارند. ولی اگر لاستیک ها جدا از رینگ باشند میتوان انها را بطور عمودی قرار داد زیرا وزن زیادی به ان وارد نمی شود.

تعمیر لاستیک تیوپلسسوراخ شدن لاستیک باعث خارج شدن باد و در ضمن ورود رطوبت به داخل لاستیک و زنگ زدگی قسمت های فلزی داخل ان می شود .راحت ترین راه تعمیر فرو بردن لاستیک ها ی مخصوص به داخل منافذ ایجاد شده در سطح لاستیک است .لاستیک هایی که به این طریق تعمیر می شوند تحمل حداکثر 190 کیلو متر بر ساعت سرعت را دارند. نا گفته نماند که باز سازی سوراخ فقط در سطوح جانبی لاستیک سوراخ شوند تعمیر ان خطرناک و بایستی بطور کامل عوض شود.

بالانس کردن چرخاگر چرخ بالانس نباشد هر چه سرعت بیشتر باشد عیب ان بهتر معلوم می شود . در این صورت فرمان میزند وتمام بدنه اتومبیل به لرزش در می اید .چرخ ها زمانی از بالانس خارج می شوند که وز نه های وصل شده به ان جابجا شده یا افتاده باشند یا اینکه کمک فنر ها خراب باشند یا لاستیک ها بی اندازه فرسوده شده باشند .البته اگر وزنه های بالانس روی رینگ دیده نشوند حتما دلیل بالانس نبودن چرخ نیست زیرا گاهی ممکن است یک چرخ بدون اضافه کردن وزنه بالنس باشد و ایراد نداشته باشد بخصوص برخی رینگ های اسپرت جدید.









سایر محصولات :
تحقیق در مورد لیلی و مجنون 11 ص

لینک دانلود و خرید...

تحقیق در مورد لقاح مصنوعی 14 ص

لینک دانلود و خرید...

تحقیق در مورد لاستیک اتو مبیل

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته...

تحقیق در مورد کوهپیمایی 6 ص

...

تحقیق در مورد کاربرد اولتراسونیک در صنایع غذایی 23 ص

...

تحقیق در مورد کشتارگاه 15 ص

...

تحقیق در مورد کار برد انرژی خورشید

...

تحقیق در مورد قوانین فوتبال 7ص

...

تحقیق در مورد قوانین و مقررات و لزومات آن 19 ص

...

تحقیق در مورد قضیه فیثاغورث

...

تحقیق در مورد قره گوردم 11 ص

...

تحقیق در مورد قرص اکستازی

...

تحقیق در مورد قانون دیوان عدالت اداری 12 ص

...

تحقیق در مورد قالب چوبی

...

تحقیق در مورد فیلترینگ 47 ص

...

تحقیق در مورد قارچهای خوراکی صدفی60ص

...

تحقیق در مورد قارچ 28 ص

...

تحقیق در مورد فواید توازن‌های آب و نمک

...

تحقیق در مورد فرق میان ازدواج دائم و موقت 67 ص

...

تحقیق در مورد فوتودیودهای آوالانژ

...

تحقیق در مورد فیزیک چیست

...

تحقیق در مورد فعالیت های کشاورزی 9ص

...

تحقیق در مورد فشارخون بالا

...

تحقیق در مورد فشار 16 ص

...

تحقیق در مورد فرآوری مواد غذایی با استفاده از فشار هیدروستاتیک بالا 8ص

...

تحقیق در مورد فرایند تولید

...

تحقیق در مورد غنی سازی اورانیم

...

تحقیق در مورد غالب

...

تحقیق در مورد عمروبن عاص 9ص

...

تحقیق در مورد عملکرد ما از ابتدای جنگ تا امروز 10 ص

...

تحقیق در مورد عوامل موثر بر ایمن سازی راههای کوهستانی 15 ص

...

تحقیق در مورد علم ریاضی 12ص

...

تحقیق در مورد علایم بیماری سرخک

...

تحقیق در مورد عصر علم 14 ص

...

تحقیق در مورد عصر اطلاعات 14 ص

...

تحقیق در مورد عکس اشخاص در طول تاریخ

...

تحقیق در مورد عثمانیان ازبیابانگردی تا امپراتوری 10 ص

...

تحقیق در مورد طلاق از دیدگاه اسلام

...

تحقیق در مورد طراحی مسیر ربات متحرک 36 ص

...

تحقیق در مورد طرز کار اسیلوسکوپ 10 ص

...

تحقیق در موردروابط موجر و مستاجر
تحقیق در مورد عنصر روبیدیم ( Rubidium )
تحقیق در مورد رهبری در سازمان های مبتنی بر تیم
تحقیق در مورد رنسانس در اروپا
تحقیق در مورد رمزنگاری کلید عمومی وrsa
پاورپوینت مدیریت ریسک
پاورپوینت آموزش بخیه
پاورپوینت عرفان های کاذب نوپدید
پاورپوینت امر به معروف و نهى از منکر در قرآن
پاورپوینت مبانی ترویج و آموزش کشاورزی
پاورپوینت اصول ایمنی در جوشکاری
پاورپوینت نظریه ی انتخاب

کلمات کلیدی :بطور عمودی قرار سطوح جانبی لاسیک پنچر شدن شدن لاسیک روی رینگ بالانس کردن شده باشند بطور عمودی عمودی قرار لاسیک بالانس باشند فرمان بایسی میشود اومبیل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی